Cooperation Agreement  Whitson AS – FDC de Argentina

Buenos Aires — May 17, 2021 — Whitson  AS and FDC de Argentina are pleased to announce the signing of a Cooperation Agreement to work on Enhanced Oil Recovery Projects for Unconventional Reservoirs in Vaca Muerta, Argentina. Whitson will provide its sound experience from US projects in the Bakken, Eagle Ford, Permian, Montney, and Duvernay plays, while FDC will bring its experience from Vaca Muerta projects and its modern PVT lab.

“This agreement strengthens both Whitson and FDC de Argentina. We are combining the best of both companies and will provide excellent production and reservoir engineering solutions for the industry”, said Carlos Gilardone, Managing Director of FDC de Argentina.

“This cooperation allows Whitson and FDC to advance the industry’s ability to effectively implement gas EOR in Argentina,” commented Whitson AS CEO and Founder, Curtis Whitson. “Our 40-year expertise in modeling complex fluid behavior, combined with FDC ‘s complementary skill set and lab facilities, will be key in resolving the challenges faced by many gas EOR ventures in Argentina.”

About FDC de Argentina

FDC de Argentina has more than 20 years of production and reservoir engineering experience for the Oil & Gas industry, with clients in the Americas, Europe, and North Africa. FDC guides companies with cutting-edge knowledge, which is empowered by the most sophisticated and modern technology in the region regarding PVT laboratory and reservoir software. In addition, it performs the most reliable analysis and forecasts in the market for the decision-making of its clients.

More information: https://www.fdc-group.com/

About Whitson AS

Whitson is a technical leader in all aspects of modeling PVT, gas condensate reservoirs, and gas based enhanced oil recovery. Their extensive knowledge of modeling fluid behavior in production/injection systems and the reservoir has contributed to dozens of successful gas EOR projects to date in North America, South America, Europe, and the Middle East.

More information: https://whitson.com/

Acuerdo de Cooperación FDC de Argentina – Whitson AS

Buenos Aires — 17 de mayo de 2021 — FDC de Argentina y Whitson SA se complacen en anunciar la firma de un Convenio de Cooperación para trabajar conjuntamente en Proyectos de Recuperación Mejorada para Reservorios No Convencionales en Vaca Muerta, Argentina. Whitson aportará su vasta experiencia en proyectos realizados en EE.UU. en los plays de Bakken, Eagle Ford, Permian, Montney y Duvernay, mientras que FDC aportará su experiencia en proyectos de Vaca Muerta y su moderno laboratorio de PVT.

“El acuerdo fortalece mutuamente a FDC y a Whitson. En este esquema de complementariedad, combinamos lo mejor de las dos empresas y brindamos las mejores soluciones de ingeniería de producción y reservorios para el proyecto que nos convoca”. explicó Carlos Gilardone, Managing Director de FDC de Argentina.

“Esta cooperación permite a Whitson y FDC mejorar la capacidad de la industria para implementar de manera efectiva proyectos de Recuperación Mejorada de Petróleo a base de gas en Argentina”, comentó el CEO y Fundador de Whitson AS, Curtis Whitson. “Nuestros 40 años de experiencia en el modelado de comportamiento de fluidos complejos, combinados con el conjunto de habilidades complementarias de FDC y sus instalaciones de laboratorio, serán clave para resolver los desafíos que enfrentan muchos proyectos de Recuperación Mejorada en Argentina”.

Acerca de FDC de Argentina

FDC de Argentina tiene más de 20 años de experiencia en ingeniería de reservorios y producción para la industria de Oil & Gas, con clientes en las Américas, Europa y el norte de África. FDC guía a las empresas con conocimientos de vanguardia, que se ven potenciados por la tecnología más sofisticada y moderna de la región respecto a laboratorio PVT y software de reservorios. A su vez, realiza los análisis y pronósticos más confiables del mercado para la toma de decisiones de sus clientes.

Más información: https://www.fdc-group.com/

Acerca de Whitson AS

Whitson es líder mundial en todos los aspectos del modelado de PVT, yacimientos de condensado de gas y recuperación mejorada de petróleo a base de gas. Su amplio conocimiento sobre el modelado del comportamiento de fluidos en sistemas de producción / inyección y el yacimiento ha contribuido a docenas de proyectos EOR de gas exitosos hasta la fecha en América del Norte, América del Sur,  Europa y Medio Oriente.

Más información: https://whitson.com/

Learn more about our consulting capabilities

Global
Curtis Hays Whitson